lørdag den 9. august 2014

Nudelsalat

Jeg er ikke vegetar...men jeg kan godt lide at lave vegetarretter ind i mellem. Der er ofte rigtig meget smag i, spænende grøntsager og så udfordrer det mig til at prøve nye opskrifter.
I forrig uge lavede jeg denne nudelsalat til aftensmad. Den var virkelig lækker, så den vil blive serveret igen. 
Den behøver jo heller ikke at være fuld vegetar, da man sagtens kan servere fisk, kylling eller en god bøf til =) 
Jeg er sikker på at den også er god til frokost!

Sommerregn hilsner fra
"Fru Marcher"




Nudelsalat: 471 kcal per pers.

[2 personer]
150 g Fuldkorns Nudler
170 g Edamame bønner u/skal
½ stor Agurk
2 tsk Sesamolie
1 tsk fiskesauce
1 tsk jordnøddeolie
1 tsk soja sauce
1 spsk Peanuts
Lidt persille

Kog nudlerne og hak imens persillen lidt groft. Bland de våde ingredienser til en dressing. Hvis edamame bønnerne er frosne, skal disse tøs op før de bruges i salaten.
Når nudlerne er kogt, blandes det hele sammen med dressingen. Hak peanutsen og drys ovenpå og pynt evt med lidt mere persille.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar